zaterdag 24 augustus 2013

Randen toepassen op een foto

http://totheastralplane.tumblr.com/ | via Tumblr' Het geeft net dat beetje extra '.


Vandaag wil ik het met jullie hebben over randen. Het wordt erg vaak toegepast op verschillende foto's en plaatjes, en geeft een onwijs leuk effect. Omdat onder andere photofiltre en photobucket dit allebei hebben, Is er vandaag een extra lang en uitgebreid item online op Creativesanne rondom dit onderwerp.

We beginnen met photofilte, Dit is natuurlijk mijn grote vriend. Ik toon jullie eerst welke mogelijkheden je kunt kiezen omtrent een frame op photofiltre.

Je kunt dus 4 verschillende stappen gebruiken/aanklikken. Als we voor de eerste optie gaan, ziet dat er zo uit :

Door middel van een nieuw dialoog kun je onder andere de kleur kiezen, en de dikte van de rand. Ook kun je zelf bepalen hoe doorschijnend de rand wordt. Je kunt dan het volgende krijgen:

Natuurlijk is dit maar een voorbeeld.

Kies je voor de tweede optie, krijg je het volgende :

Je ziet dat je nu wat meer keuze hebt. Dit is namelijk om te bepalen hoe rond het midden van de rand mag worden. Je kunt hiermee het volgende resultaat behalen:


Dan heb je nog een derde optie. Kies je deze optie, Dan krijg je het volgende :

Je ziet dat ik op deze foto al om een preview heb gevraagd. Dit is ook raadzaam, het scheelt een hele boek klikwerk omdat je gelijk kunt zien wat je hebt gedaan. Ik heb hier niet veel aan de standaard instellingen gedaan. Je ziet dat je met deze optie een 3D effect creĆ«ert. 

Dan hebben we nog een optie in het verschiet. De 3D omlijsting.

Je ziet dat hierbij enkel de omlijsting een 3D effect heeft gekregen.

Persoonlijk gebruik ik deze randen niet vaak. Ik vind ze simpelweg niet zo mooi of bruikzaam. Wel heb ik ze vroeger eens gebruikt om te verwerken in een layout. Nu we deze stappen hebben doorgenomen, is het tijd om naar Photobucket te gaan.


Om gebruik te kunnen maken van Photobucket wordt je gevraagd om lid te worden.


Als je ingelogd bent, zal dit je intro-scherm zijn.


Klik op de oranje knop Upload, en kies een foto die je wilt gaan uploaden. Ik gebruik opnieuw, Dezelfde afbeelding.

Klik dan op de blauwe knop choose photo's & video's. Volg daarna de volgende stappen.





Nu heb je de keuze uit een enorm aantal Frames. Mijn persoonlijke favorieten zijn : ivory, studio & splatter. Ze zijn allemaal relatief eenvoudig. 

Zo sla ik mijn foto altijd op :

Klik eerst rechtsbovenin op de blauwe apply button :









Als je dat hebt gedaan, klik je nog een keer op de blauwe button waar nu Save staat.
Klik nu met de rechtermuisknop in de afbeelding en klik op opslaan als...



Hoe vaak pas jij frames toe? En wat vond je van deze extra gedetailleerde uitleg?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten