dinsdag 19 november 2013

Catching dreams

'Go and dream.

Hoi allemaal. Droomvangers. Je hebt ze in allerlei soorten en maten. Droomvangers zijn voor mij dan alleen leuk voor de sier. Er hangt voor mij ook een stukje bijgeloof aan vast.

Een paar jaar geleden kocht ik op de rommelmarkt een klein blauw droomvangertje. Ik had veel last van nachtmerries. Gek genoeg sinds ik de droomvanger kocht niet meer. Ik ben helemaal niet zo'n bijgelovig type, maar dit vond ik toch best bijzonder.

Dromen zijn belangrijk. Zonder dromen kun je niet verder denken, daarnaast zijn dromen ook gewoon mooi. Het voegt iets speciaals aan je leven toe wat je normaal niet altijd in de hand hebt. Soms kunnen dromen je ook waarschuwen voor foute keuzes of gevaar.

Per nacht dromen we zo'n 1,5 tot twee uur. Je hebt ongeveer 5 tot 7 dromen per nacht. Per jaar komt dat neer op zo'n tweeduizend dromen.

Een totaal nutteloos onderwerp op zo'n fotoblog zou je denken. Toch kunnen dromen je helpen bij het creeren van creaties, mooie fotoshoots of bewerking. 

Wat een droom is en waar het precies voor dient is niet bekend, al zijn er wel vermoedens. Zo is gebleken dat men vaak droomt over dingen die men overdag heeft meegemaakt. Dit wordt de dagrest genoemd. Dromen zouden helpen de gebeurtenissen te verwerken. In een droom zou men ook nieuwe ideeën kunnen opdoen omdat de hersenen 's nachts totaal anders denken dan overdag, onlogisch en associatief.

Droom dus veel, want zo gezegd komt daaruit de beste inspiratie voort!

Wat is jullie bijzonderste droom?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten