maandag 5 mei 2014

Mijn gedachten rijmen altijd, overal



Vandaag, maandag. De dag van de vrijheid. Vrij zijn betekent zoveel verschillende dingen en het lijkt zo gewoon. Toch is dat niet zo. Denk eens alle alle oorlogen, al het geweld in deze wereld. Onrechtvaardig is het, niet eerlijk en het lijkt nooit te eindigen. Elke dag is er wel ergens op de wereld oorlog, worden er mensen misbruikt of vermoord. Mensen mogen hun mening niet uiten, worden niet gerespecteerd om dat wat zij geloven en worden behandeld als vuil.

Misschien niet zo'n leuk onderwerp, maar het is de realiteit. Gisteren stonden we stil bij de mensen die voor onze vrijheid hebben geknokt, dankzij hen leven wij nu in een vrij land. Ondanks dat we onze vrijheid elke dag niet zeker zijn, en er altijd iets kan gebeuren waardoor onze vrijheid van ons wordt afgepakt, vandaag de dag is het van ons. We mogen verliefd worden op wie we willen, we mogen laten merken wat we vinden, we hebben een dak boven ons hoofd, eten en drinken en de meesten van ons in dit land mogen gaan en staan waar zij willen. Niet allemaal, maar wel bijna allemaal.

Het mooiste aan een blog is, dat je het kunt personaliseren zoals je wilt. Je kunt je gedachten er op kwijt, je creativiteit en gebeurtenissen. Normaal ben ik niet zo van de serieuze onderwerpen, maar vandaag wilde ik hier met jullie toch even kort bij stil staan.

Ik kwam hierbij, naar aanleiding van de spreuk van Loesje. Ik vond hem zo mooi, dat ik dit even aan jullie kwijt moest. 

Vrijheid geeft mij al jaren de kans om te doen waar ik van hou, dingen te doen die ik leuk vind en zijn met de mensen wie ik lief heb.

Ik kan iedere dag foto's maken als ik dat wil, bezig zijn met website's, zo nu en dan bloggen, gezellig de stad in met vriendinnen, mijn hoofd vol met creativiteit en woorden omzetten in zinnen op papier, ik kan gedichten maken en ik kan zo hard lachen of huilen als ik maar wil, zonder dat iemand mij zegt dat dat niet mag.

Ik vind het idee prachtig, dat we eens in het jaar stil staan bij wat we allemaal mogen en kunnen, wat wij als mensen kunnen bereiken. Sta jij ook stil bij de vrijheid vandaag?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten