zondag 8 september 2013

Gedeeltelijk zwart wit maken

' Er zijn zoveel manieren.

HoiHoi. Leuk dat je weer een kijkje komt nemen hier. Ik ben laat voor een zondag maar dat komt omdat ik vandaag andere dingen te doen had. 

Eerder besprak ik met jullie op mijn andere website TrashyLeaves hoe je een achtergrond wazig kunt maken. Ik herhaal die tutorial hier nog een keer omdat ik deze verwijderd heb. Het principe is echter hetzelfde. TrashyLeaves is buiten gebruik. Maar deze handige tutorial zal nog jaren in gebruik blijven. De moeilijkheidsgraad ligt echter wel wat hoger dan eerder geplaatste tuts. Je hebt hier dus geduld bij nodig.

We zoeken een afbeelding en openen dit in Photofiltre.
Nu klikken we in het rechtermenu op de tool polygon. Dat ziet er zo uit :
Nu komt het moeilijkste gedeelte. We selecteren een stuk dat we zwart wit willen maken. We klikken een beginpunt aan. Ik kies meestal de onderkant om mee te beginnen. Ga de foto rond. Zorg dat het meisje op de voorgrond in dit geval hier niet bij komt. Eindig waar je begon. Selecteer zorgvuldig om de afbeelding heen. Gemaakte foutjes zie je redelijk snel.  Ik krijg het volgende na deze stap :
Ik doe het in twee helfden. Nu ik de eerste helft geknipt heb, klik ik op zwart wit. Dat ziet er zo uit:
Ik doe nu hetzelfde met de andere helft van de foto.

Eindresultaat:


Het meisje valt nu nog beter op. Dit is dus een goede manier om details die er niet toe doen minder zichtbaar te maken. Wat vinden jullie hiervan? Zou je het zelf gebruiken?





1 opmerking:

  1. Een leuke tool dit. Ga ik vast eens gebruiken. Trouwens al je artikelen zijn nuttig om te lezen.
    Mag best eens meer onder de aandacht worden gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen