zaterdag 7 september 2013

Waterig effect

' Spiegeltje spiegeltje.

Hoi hoi. Jullie hebben mij een dagje moeten missen. Dit was helaas niet met opzet. Het was gister een dramatisch verhaal waardoor posten er niet meer van kwam.Excuus voor het onaangekondigde overslaan van de leuke post van de dag.

Daarom wil ik het vandaag natuurlijk goed maken met jullie. Ik heb een super geinig effectje voor jullie op touw gezet. Het is niet bij alles mooi, Maar bij bepaalde foto's staat het echt ontzettend leuk. Ik laat jullie zien wat ik bedoel.

Zoek een leuke foto of afbeelding en open dit in Photofiltre.

Je kunt er voor kiezen om de hele afbeelding te vullen met het water effect. Ik vind dat niet zo mooi en wil alleen de onderkant van de foto verwateren. Ik selecteer eerst deze tool uit het menu aan de rechterkant.Wil je alles verwateren sla dan de volgende twee stappen over.
Ik selecteer een stuk aan de onderkant van mijn afbeelding. Ik wil de bloem graag zichtbaar laten dus ik selecteer een stukje tot onder de bloem. Hierdoor wordt straks alleen de steel waterig.

Volg nu de volgende stappen.
Je hebt een nieuw venstertje in beeld met extra optie's. De bovenste schuiver bepaald hoe sterk het effect is, De tweede schuiver bepaald hoe breed het effect wordt. Speel wat met de schuivers totdat je tevreden bent. Je kunt kijken hoe het wordt door op preview te klikken. Ben je tevreden klik dan op Ok. Nu is je afbeelding klaar om op te slaan!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten