zondag 1 september 2013

Mixxed up.

' Je zult zien dat het echt een uniek effect creëert.

Hallo allemaal. Vandaag neem ik samen met jullie het mix effect onder de loep. Het is wederom erg eenvoudig met photofiltre toe te passen. Het geeft een mooi en bijzonder effect aan iedere foto, plaatje of een blend. Vandaag laat ik jullie zie hoe we ons meester maken van weer een nieuw beetje kennis.

Zoals gewoonlijk, Is onze eerste stap wederom het zoeken en opslaan van een afbeelding. Ik heb dit keer een Twilight afbeelding gekozen. Ik heb dit weekend een twilight marathon gehouden met mijn zus, Vandaar dat mij dit wel patste.

We openen nu onze afbeelding in Photofiltre. We zien dan het volgende.


We zoeken nu iets dat we willen mixxen met de afbeelding. Je kunt kiezen uit van alles. Ik probeer altijd iets te kiezen wat enigzins past bij de afbeelding, blend of het plaatje. Bovendien zorg ik dan ook dat het niet te druk is. Je kunt kiezen voor 1 afbeelding om te mixxen, Maar ook voor 2 of 3. Bij die keuze ben je vrij.

Meestal gebruik ik voor het mixxen Textures. Je kunt dit vinden bij google afbeeldingen. Maar ook via swimchick.net. Deze website heeft hele mooie dingetjes. Je kunt hier gratis gebruik van maken door bovenaan de website naar Resources te gaan, En vervolgens textures te kiezen.

Ik gebruik deze en deze.

We openen nu de eerste texture waar we mee willen mixxen. Ik begin met de eerste ( De groene). Ik kopieer deze en klik vervolgens de geopende texture weer weg.


Nu zijn we wederom bij de eerder geopende twilight afbeelding. We klikken nu met de rechtermuisknop in de afbeelding en kiezen plakken. De afbeelding hoort nu over de vorige afbeelding te staan. We zien in mijn geval dan het volgende :

We zien nu dat de texture kleiner is dan de afbeelding. Daarom gaan we deze uitrekken. We gaan bovenaan de afbeelding bij het bewegende lijntje met de muis totdat we een ander muisknopje krijgen. Als we dan met de muis aan de bovenkant van het stippellijntje klikken en we slepen hiermee kunnen we de afbeelding groter of kleiner maken totdat deze wel passend is. We hebben dan het volgende.
We klikken nu met de rechtermuisknop in de afbeelding en klikken Optie's aan.

We hebben nu het volgende. Ik heb dit keer voor een zichtbaarheid van 18% gekozen.

We herhalen nu dezelfde uitleg nog een maal, Maar dan met texture 2. In jou geval herhaal je net zo vaak als dat je textures wilt gebruiken. Bij mij zijn er dus 2. Je kunt zelf kiezen hoeveel je wilt gebruiken. Het hangt er van af of dit mooi wordt of niet. Je kunt hier zelf wat mee oefenen.

Bij mijn tweede keer heb ik het volgende gekregen.
Ik heb de afbeelding al opgeslagen.

Wat vinden jullie van dit mixje? Zou je het zelf gebruiken?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten