donderdag 31 oktober 2013

Foto van de week

' Even bijkletsen.

Hoi iedereen. Gister geen post zoals jullie kunnen zien, of eigenlijk niet kunnen zien haha. In deze post wil ik jullie even uitleggen hoe dat komt.

Mijn jaar is opgedeeld in blokken. Blokken zijn periodes. Elke periode duurt 10 weken. Deze opleiding is onwijs leuk en niet moeilijk voor me. Echter is deze opleiding wel heel hard werken, hard lopen en veel regelen. Je loopt continu achter de feiten aan omdat niet alles verteld wordt. Huiswerk komt niet in bergen maar in vrachtwagens.

Deze week en volgende week is er afronding van blok 1. Dat betekent dat er getoetst wordt en dat alles ingeleverd en afgerond wordt. Ik heb zelf het meeste huiswerk prima op orde. Mijn vrienden en klasgenoten echter niet allemaal. Ik help ze heel veel, verbeter dingen voor ze en werk samen met ze.

De dagen zijn lang. Op dinsdag moet ik later beginnen en post ik hier altijd op tijd. Ik red het eigenlijk wel om hier elke dag te posten en wil dat ook zo houden. Soms valt er helaas een dagje weg. Puur omdat ik het vergeet of simpelweg te uitgeput ben.

Vandaar plaatje van de week, een bed. Met daarbij als uitleg een kletspraatje. 

Ik probeer op tijd naar bed te gaan maar dat lukt niet altijd. Vaak kom ik in het pikkedonker thuis, kan gelijk avondeten en maak mijn huiswerk. Chat als het nog even kan met contacten, maak mijn blog en smeer mijn brood. Vaak wordt bedtijd later dan ik wil. En dan ga ik in vergelijking met andere leeftijdsgenoten nog steeds op tijd naar bed.

Ik ben iemand die slaap enorm nodig heeft. Ik wordt niet chagerijnig als ik het niet heb, heb geen ochtendhumeur nee-. Ik ben de volgende dag dan ziek en ben heel afwezig. Heb dat vaker meegemaakt en weet dus dat slaap voor mij enorm belangrijk is. Soms tot onbegrip van anderen.

Dat zet mij er soms ook toe, als ik op het laatste moment realiseer dat ik nog niet gepost heb om dat ook niet meer te doen. Soms moet ik helaas gewoon denken, morgen weer een dag.

Mijn bed is mijn beste vriend, net als mijn laptop en mijn koffer voor alle schoolboeken. Hopelijk na de toetsperiode weer iets meer rust maar vrees van niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten