dinsdag 8 oktober 2013

Spreuk van de week

' Een paar woorden met veel waarheid.

Hoi allemaal. Vandaag weer een spreuk die ik ben tegengekomen waarvan ik dacht : Dit is zo waar. En weer eentje waarvan ik kan zeggen, Ik weet dat het klopt.

Zoveel jongens en meiden worden gepest omdat ze dat truitje dragen dat ze leuk vinden, Hun kapsel hebben zoals zij dat zelf willen of dat loopje hebben waar ze niks aan kunnen doen.

Mensen accepteren elkaar te weinig, En daar wil naar toe vandaag. Ik spreek uit ervaring. Zelf ben ik jarenlang gepest om mijn dikke, krullende haar. En nog kan ik soms niet in de spiegel kijken en denken, Ik zie er best mooi uit.

Je hebt geen idee wat je iemand aandoet met die voor jou nutteloze woorden. Je kan iemand ontzettend kwetsen met een opmerking. Think before you speak!

We leven op een wereld met zoveel mensen, Allemaal uniek en geen een precies hetzelfde. Moeten we daar niet trots op zijn?

Dit plaatje doet me daar aan denken. Iedere mens op de aarde. voor de een maar een cijfertje voor de ander een echt mens. We zijn allemaal mooi. We zijn allemaal uniek met onze eigen namen en ons eigen voorkomen.

Wees jezelf, wees niet perfect.

En daarom hangt er in mijn kamer de volgende soortgelijke spreuk : Wees jezelf, er zijn al andere genoeg.

En niets is minder waar. Wat vinden jullie?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten