maandag 28 oktober 2013

Spreuk van de week

' Het is nou eenmaal de waarheid in het leven.

Lang geleden, Misschien al wel een jaar of 2 zag ik deze spreuk in de cosmogirl staan. Ik ben al erg lang lid van dat blad. De tekst greep mij gelijk. Ik zat toen best in een lastig schooljaar en het ging lang niet altijd leuk dat jaar.

Buiten de ellende om die ik heb meegemaakt moet ik zeggen dat dit soort spreuken in combinatie met muziek mij op de been heeft gehouden.

Natuurlijk kun je niet altijd mooie dingen meemaken in het leven. Dat bestaat niet en zou in een sprookje misschien wel kunnen in het harde leven dat men realiteit noemt echter niet.

Deze spreuk doet me denken aan dat sprookje dat ik altijd voor ogen had. Langzaam maar zeker kwam ik er toch achter dat het leven hard is, en ja soms pijn doet.

Gelukkig maar dat we soms pijn hebben. Niet echt leuk, maar zo leer je wel mooie momenten waarderen. Soms ook kleine dingen die het leven zo bijzonder en mooi maken.

Dit is een van mijn favoriete spreuken. Heb er nog een heleboel meer. Maar omdat deze zo waar is naar mijn mening, zal ik hem ook niet gauw vergeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten