dinsdag 31 december 2013

Extra artikel, Het afgelopen jaar


God yeah, nog een paar uurtjes en we knallen samen het nieuwe jaar in. Mede omdat dit jaar voor mijn gevoel zo succesvol en fantastisch is geweest, wil ik met jullie terugblikken op voor mij persoonlijke dingen dit jaar. En dan kan ik alleen maar denken, dat 2014 net zo geweldig wordt.


# Het power- vrouw effect.


Dit jaar had voor mij een soort superwoman feeling. Dat klinkt misschien heel gek, maar toch is het zo. Ik besloot dingen anders aan te gaan pakken en dat werkte! ik kreeg meer zelfvertrouwen waardoor ik wist dat ik veel meer kan dan dat ik soms van mijzelf geloof. Dit jaar heb ik gewoon ontzettend veel geleerd wat mij echt goed heeft gedaan.

# Veranderen van studie.

Een van de grootste redenen dat dat is gebeurd is denk ik te danken aan mijn studie. Ik ben er echt heel dankbaar voor dat ik zoveel wijze lessen heb kunnen halen uit het wisselen van richting. Ik wist altijd al wel dat de zorg bij mij hoorde, maar deed toch averechts wat voor mij goed voelde. In 2013 besloot ik dan toch om te stoppen en dat heeft een heleboel stress weggenomen. Ik kreeg nieuwe vrienden en dat voelt ook gewoon super. Bovendien is de studie makkelijk te doen en loop ik weer rond met een lach op mijn gezicht, wat opzich ook veel waard is.

# 18 en volwassen.

Dit jaar was ook bijzonder, omdat ik 18 werd.Ik heb meer verantwoordelijkheden gekregen en ben hier ook door gegroeid. Ik bekijk dingen anders en dat is prettig. Ik ben  al heel lang geïnteresseerd in de politiek maar mede door het 18 worden snap ik nu nog meer van het reilen en zeilen in de wereld. Het is leuk om stukje bij beetje meer te leren van de maatschappij. 

# Plannen en grenzen stellen.

Ik heb dit jaar ook wat meer geleerd om soms aan mezelf te denken. Ik denk soms nog te veel aan anderen ten koste van mijzelf. Toch is dit wel vooruit gegaan en kan ik soms ook gewoon nee zeggen. Ook heb ik geleerd dat het plannen van bijvoorbeeld een blog soms veel prettiger is dan alles uit het hoofd willen doen. Ik vergeet nog wel eens wat en dan is plannen gewoon onmisbaar.

# Een nieuwe kamer, meer rust.

Ik kreeg in 2013 ook een nieuwe slaapkamer. Ik heb hierbij duidelijk aan gegeven af te willen van het kleuren circus uit mijn vorige slaapkamer waar alles geel was. Mijn behang koos ik uit met neutrale kleuren. Een muur met bloemen en effen/beige en de andere muren taupe. Ook koos ik witte meubelstukken uit bij de rest en gooide veel weg waardoor ik een rustige en ruime kamer kreeg. Ik ben iemand die soms overdreven netjes en opgeruimd is. Dan pas kan ik in mijn hoofd ook rustig zijn, met deze kamer lukt dat elke dag nog beter. Ook heb ik meer ruimte, wat ook echt super is.

# Dit blog.

Ook dit jaar heeft veel betekend voor mijn blog. Dit jaar besloot ik om deze blog weer op te pakken tot iets nieuws en dat is heel goed gelukt! Ik ben heel tevreden en hoop dat 2014 net zo succesvol wordt. 


En er is wel meer, maargoed dan kan ik eindeloos door gaan. 2013 was een super jaar. 2014 wordt misschien wel beter!


Ik wens jullie, mijn lieve lezers een hele fijne jaarwisseling! 
Natuurlijk horen jullie weer van mij in 2014!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten