dinsdag 31 december 2013

TAG : Old memories


Ehh. Ik weet het. De laatste tijd heb ik belachelijk vaak een TAG voor jullie. Sorry als je die niet zo leuk vind! Vind je het wel leuk, blijf dan vooral lezen. Ik zag deze TAG ongeveer een week geleden bij Quinta van Beautyshon. Lees hem bij haar dus ook vooral als je het wardeerd! 


Oke, komt ie.

1. Herinner je je nog je allereerste tekenfilmprograma?


Ehmm ja, best gĂȘnant haha. Ik weet bijna wel zeker dat dat Teletubbies is. Ik keek vaak samen met mijn moeder en zus. Ik weet nog dat ik altijd gefrustreerd was als mijn moeder op het laatst weer wist wie er opnieuw uit het gat omhoog kwam, en ik niet. Achteraf bleek dat de eerste die erin sprong, er als laatst weer uit kwam. Best slim eigenlijk.

2. Wat was het allereerste woordje dat je zei?


Ik heb mijn moeder dit al eens eerder gevraagd. Ik denk dat het redelijk cliché is, dus papa of mama moet zijn geweest. Mijn moeder wist het zelf ook niet meer precies.


3. Je allereerste make-up product



Dat was een oud stoffig palette dat ik van mijn zus kreeg. Er stond geen merk op, en het leek nogal op kinder make-up. Ik heb het nog steeds bewaard uit sentimentaliteit. 

4. Jou allerleukste herinnering aan vroeger?


De vele vakantie's met mijn ouders en zus op verschillende campings. Ik speelde dan altijd met mijn zus in de speeltuinen of we zochten uren schelpen op het strand.


5. De allereerste film waarbij je moest huilen?


Oef, da's een moeilijke. Ik geloof dat dat Free Wally was. Een film over de vriendschap tussen een dier en een mens.


6. Jou eerste knuffel.


Dat was Sabbeltje. Een roze poppetje met een klein bol hoofdje en aan de onderkant een soort kleedje. Ik kon er op zuigen als baby en deed dat dan ook heel veel. Ik heb het heeeel lang gehouden. Daarna moest ik het weggooien, omdat het kapot was gegaan.


7. De Fruitbox op de basisschool.



Dat weet ik niet meer zo goed. Volgens mij had ik geen fruitbox. Ik herinner me wel dat ik in groep 3 altijd een roze broodjestrommeltje had met een doorzichtige deksel. Mama smeerde altijd ons brood.

8. Wat speelde je altijd als je buiten ging spelen?


Vaak met kinderen uit de buurt. Touwtje springen, hoelahoep en in de zomer een spel met twee flessen water en een bal. Toen ik ouder werd ging ik altijd Diddl plaatjes ruilen met een vriendin van de overkant.


9. Je eerste, tot nu toe mobiel?


Een Alcatel telefoon. Half rood, half grijs met een zilveren klepje. Je kon hem omhoog klappen. Ik kreeg hem toen ik voor het eerst naar groep 8 ging. Groep 8 zat op een aparte locatie van het hoofdgebouw. Deze school was midden in de stad. Ik ging eerder altijd met de schoolbus, en moest toen zelfstandig met de stadsbus. Mijn moeder wilde dat ik zou bellen als ik op school aangekomen was. Verder deed ik er eigenlijk niks mee. Behalve een keer sms-en naar een vriendinnetje.

10. Wat kocht je als eerst qua kledingstuk?


Ik ging altijd met mama kleren uitzoeken. Nu doe ik dat nog steeds vaak omdat ik dat gezellig vind. Vroeger kon je mij uitmeten in tuinbroekjes. Ik vond ze zo superleuk! Ik denk dat dat ook het allereerste was wat ik me echt herinner als kledingstuk. Ik ben ze best lang blijven dragen. Verder droeg ik veel truitjes met vrolijke kleuren.


11. Van welke popster was jij vroeger fan?


Ik het begin onwijs van k3. Op een dag kwam mijn moeder met een cd thuis en vond ik het opeens niet leuk meer. Daarna vond ik Chipz nog heel erg leuk.


12. Wat verzamel je vanaf kleins af aan?


Vroeger verzamelde ik heel veel van Diddl. Ik heb dit tegenwoordig nog wel, heb al veel verkocht maar kom niet alles kwijt. Ik spaarde ook heel veel speeltjes uit chocolade eieren, ik had volgens mij wel meer dan 100 verschillende eitjes. Ook verzamelde ik het speelgoed van de Happy-meals. Ook spaarde ik school opdrachten omdat ik juf wilde worden. Ik bewaarde alles netjes in mappen haalde soms zelfs dingen uit te ton als je juf niet keek. Tegenwoordig spaar ik eigenlijk niks meer, alleen nog maar een heleboel snelhechters en insteekhoezen voor school. 


13. Welke rages ken jij nog van school?


Het eerder genoemde Diddl ruilen. Daarnaast was het een tijdje een hit om opklapbare speakertjes mee te nemen naar school. Er werd veel bubbelicious kauwgum gegeten en onder de lessen ruilden we vaak pennen met elkaar.

14. Deed jij mee aan MSN en Hyves?


O zeker wel. Toen ik jong was maakte mijn zus een Msn voor mij aan. iK heb er daarna nog heel veel gehad. Meestal was MSN ook leuk, maar ook gevaarlijk voor onwetende kinderen. Gelukkig heb ik daar nooit zware problemen door gehad. Ik weet nog heel goed dat ik mijn status wel 100 keer per dag veranderde. Hyves maakte ik geloof ik aan in de eerste van de brugklas ofzo. Dat was een leuke tijd. Hyves mis ik niet meer, MSN soms nog wel.


15. Jou eerste beste vriend/ vriendin.



Mijn eerste vriendin waar ik echt een band mee kreeg was Denise. Een superlief meisje die ook een beetje gek was. Gelukkig was ik dat ook wel! We hadden bijnaapjes voor elkaar en hadden altijd lol. Ik bleef vriendinnen met haar tot dat zij naar het voortgezet ging. We gingen beide naar een aparte school en daarna hadden we steeds minder contact. 


Ik hoop dat jullie het leuk vonden weer een TAG te lezen. Laat het me ook vooral weten als je het vervelend vind. Feedback is altijd welkom! Net als overnemen van deze TAG.


Owja....

Gelukkige jaarswisseling !!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten