vrijdag 27 december 2013

Spreuk van de week

' Kijk vooruit.

Terug kijken, vroeg of laat doen we het allemaal. Kerst is alweer voorbij, en eerlijk is eerlijk het waren leuke dagen. 

Nu kerst voorbij is nadert al gauw het nieuwe jaar. Een ding dat we dan vaak doen is terug kijken op het afgelopen jaar.

Opzich is er met terug kijken natuurlijk niks mis. Je kunt dat zo positief of negatief doen als je zelf wil. Toch is het wel belangrijk dat, ondanks dat een jaar minder leuke dingen heeft gehad je ook naar de leuke dingen kijkt.

Som voor jezelf eens op wat je het afgelopen jaar aan leuke dingen hebt gedaan. Ik kom hier misschien in een apart artikel nog op terug.

In het algemeen moet je sowieso niet te vaak terug kijken. Kijk in de toekomst. Het verleden is ten slotte om omkeerbaar en gedane zaken nemen geen keer.

Ook ik heb dingen gedaan waar ik met spijt op terug kijk. Deze dingen behoren wel tot het verleden, dat wil zeggen dat ik ze nu niet meer kan veranderen. Ik heb er wijze lessen uit getrokken en ben verder gegaan met leven. Want als je stil staat, mis je kansen. 

Leef elke dag zonder spijt is daarbij ook een mooie spreuk. Dus knal het eind van het jaar uit over een weekje, denk na over afgelopen jaar en kijk zonder spijt terug op alle gebeurtenissen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten