maandag 13 januari 2014

TAG : Fairytale Tag



Vorige week had ik het er al over met jullie, de Fairytale Tag. Misschien herinneren jullie het nog. Helaas is hij toen niet online gekomen, tot mijn spijt. Omdat dit zo'n mooie TAG is, wilde ik hem alsnog dolgraag met jullie delen!



Sneeuwwitje : Beschouw jij jezelf als mooi?

Als ik heel eerlijk ben vanuit mijzelf, nee. Ik vind mijzelf niet mooi of bijzonder. Toch heb ik de laatste twee jaar wel iets vaker met een glimlach naar mijzelf kunnen kijken. Al mopper ik nog steeds vaak over mijn uiterlijk.


Doornroosje : Hoeveel uur slaap jij per nacht?

Oei, da's een moeilijke. Dat schommelt heel erg! Ik weet wel dat ik best veel slaap in vergeleiking met andere leeftijdsgenoten. Vooral door de weeks ga ik vaak op tijd naar bed, zo rond 10 uur. Vaak loopt dit wel uit door huiswerk en andere dingetjes. In het weekend wordt het vaak 11 uur. Ik slaap dus gemiddeld zo'n 8 a 9 uur schat ik. Als ik niet voldoende slaap, voel ik me de volgende dag vaak erg beroerd.

Assepoester : Heb jij een avondklok?

Zoals ik al zei slaap ik best wel veel. De laatste tijd wordt dit iets minder, misschien ook door de leeftijd en mijn telefoon waar ik niet van af kan blijven. Vaak ben ik ook nog bezig op de computer of met mijn huiswerk waardoor die tijd er bij in schiet. Ik heb niet echt vaste tijden, dus ook niet perse een avondklok.


Rapunzel : Hou jij er van om buiten te zijn?

Ik hou net zo veel van buiten zijn als binnen zitten. Toch kom ik niet extreem veel buiten. Als het mooi weer is wel, dan neem ik vaak wandelingetjes met mijn moeder. Als ik boodschappen moet doen kies ik ook wel vaak voor een wandeling. Dus ja, ik hou wel van buiten maar gun mezelf niet altijd de tijd om er te zijn.


Roodkapje : vertrouw jij onbekenden snel?

Ik denk dat iedereen wel een soort radar aan boord heeft waarin men inschat in hoeverre iemand te vertrouwen is. Toch denk ik dat ik erg vooruit ben gegaan op het gebied van vertrouwen. Ik sta open voor nieuwe contacten, maar als ik iemand al op het eerste gezicht niet vertrouw komt dat vaak later ook niet meer. Ik denk dus dat ik mensen wel snel vertrouw, maar wel op mijn hoede ben met hoe en wat.

De wolf en de zeven geitjes : ben jij makkelijk voor de gek te houden?

Goede vraag! ik zal gelijk eerlijk zijn, ja best wel. Ik geloof redelijk snel wat iemand zegt en dat is zeker niet altijd even handig hoor. Het levert soms ook wel grappige situatie's op, maar soms moet ik wel wat minder snel iets aannemen.

De zeven raven : Heb jij broertjes of zusjes? zo ja, hoe is je relatie met hen?

Ik heb een zus van 21 jaar. Vroeger had ik veel ruzie met mijn zus, toen ze op zichzelf ging wonen werd dit veel beter. Mijn zus is een lieve meid, maar kan beter niet meer thuis wonen. Momenteel woont ze wel weer thuis en dat levert de nodige problemen op. Ik ben heel gek met haar, maar soms maakt ze mij ook enorm het leven zuur. Soms zonder haar eigen schuld, maar wel erg moeilijk om mee om te gaan. Ondanks alles zou ik haar zeker niet kunnen missen.


Belle en het beest : Wat maakt een persoon mooi in jou ogen?

Dat gaat om een heleboel verschillende factoren. Ik denk altijd maar zo, je kan nog zo knap zijn en een topmodel zijn in het dagelijkse leven, als je onaardig bent moet ik je niet. Voor mij is innerlijk gewoon het allerbelangrijkst aan iemand. Iemand moet echt zijn, zichzelf zijn en een leuke persoonlijkheid hebben. Uiterlijk komt daarna. Ook is een ander respecteren voor mij heel belangrijk.


De kleine zeemeermin : Wat voor een offer zou jij brengen voor de liefde?


Lastige vraag die ik niet zo goed begrijp. Ik denk dat liefde geven en nemen is. Dat hangt dus af van de situatie.

De kikkerkoning : Wat vind jij walgelijk?

Er zijn niet zoveel dingen, maar een paar zeker weten! mannen of vrouwen die scheten of boeren laten, bepaalde soorten eten zoals zuurkool en bedorven etenswaren is ook zeker heel vies! verder vind ik dingen die met de dood hebben gewoon niet zo fijn, ik kijk dus liever ook geen films waarin mensen worden afgeslacht.


Sjaak en de bonenstaat : Welke planten staan er op dit moment in jou kamer?

Ik hou heel erg van bloemen, maar helaas gaan ze erg snel dood. Daarom heb ik veel neprozen in mijn kamer. Ik heb op dit moment een rode roos op water op mijn bureau staan, die ik vandaag gekregen heb. Ook koop ik wel eens een bosje gerbra's of roze rozen. Ik vind bloemen prachtig.


De gelaarsde kat : Heb jij een huisdier? 


Ja ik heb een huisdier. Eigenlijk zijn ze van mijn zus, en die gaat binnenkort verhuizen maar goed. Het zijn echt schatjes, twee cavia's. Het zijn zusjes en ze zijn beide een jaar oud. Mijn zus en ik hebben ze samen uitgezocht en een naam gegeven. Ze heten Jill & Liz.

Blauwbaard : Noem een zwakte in je karakter.

Een van de grootste zwaktes is mijn onzekerheid, hiermee ben ik wel ontzettend vooruit gegaan. Toch trek ik dingen nog vaak persoonlijk aan, of ben niet tevreden met mezelf. Ik stel hierdoor ook vaak hoge eisen aan mijzelf omdat ik gewoon heel perfectionistisch en kritisch ben, onder andere naar mijzelf toe. Soms kost dat veel energie.


Pinnokio : Wat is je grootste wens?

Dat ik nog lang mag leven, zeker weten ! de laatste tijd droom ik veel over een eigen huisje. Soms maak ik mij hier zorgen over, omdat ik nog een poosje studeer en tegen de tijd dat ik 22 ben nog steeds geen geld heb om op mijzelf te gaan. Ik hoop heel erg dat het mij wel een keer gaat lukken om een eigen stekje te vinden.


Peter Pan : Wat is je (mentale) leeftijd? :

Veel mensen schatten mij vaak ouder. Ik ben momenteel 18 jaar. Ik kom vaak heel volwassen over op anderen, ik vind het prettig als ze dat zeggen. Ik ben wel een nadenker en weet wat ik wil en zie het leven op mijn eigen manier. Mensen denken vaak dat ik 21 ben. Mijn lengte speelt hierin ook een rol.


De sterrendaalders : wat is je meest waardevolle bezit?

Mijn familie en vrienden. Zij zijn absoluut onvervangbaar. Het is moeilijk, maar ik zou al mijn spullen opgeven om hen te blijven houden. Op materialistisch vlak kies ik dan toch wel voor mijn elektronische appareten en mijn boeken.

Golden Mary & Pitch mary : Ben jij meer een lui persoon of een harde werker?

Soms ben ik lui, maar alleen op bepaalde dagen. Ik werk meestal wel heel hard, vooral als ik iets leuk vind om te doen. Ik ben heel erg van het schoonmaken en orde. Als ik stage loop loop ik ook altijd de benen uit mijn lijf als ik iets echt leuk vind. Ik weet ook wel momenten te pakken waarop ik mezelf rust gun, of een leuk dagje uit.

De sneeuwkoningin : Wie is je beste vriend(in) en wat zou je voor hem haar doen?

Ik heb eigenlijk een beste vriendin, met wie ik alles deel. Ik noem haar mijn zusje, omdat ze zoveel voor mij betekent. Ik ken haar momenteel zo'n 5 jaar. We zijn in veel opzichten hetzelfde, maar ook weer heel verschillend. Ik ben heel erg van het plannen, en orde. Zij is totaal niet zo ! Ik kan altijd met haar lachen, hebben we ruzie... Is het binnen 5 minuten weer goed gemaakt. Voel ik me rot? ik kan haar altijd vragen om hulp of advies. Zoiets is heel veel waard.

De dood als Peet :Welke kwaliteiten zijn belangrijk om een goede ouder te worden of zijn?

Ik ben natuurlijk nog geen ouder, maar als ik naar mijn ouders kijk zie ik heel veel dingen en ze praten ook veel met mij over allerlei zaken. Ik denk dat het belangrijk is je kind bij veel te betrekken, veel te praten en te leren, om te luisteren naar je kind. Je kind niet alleen maar ja te zeggen, maar ook een keer nee. Help je kind waar het kan, maar laat het ook zelf dingen ontdekken. Ik waardeer mijn ouders heel erg en ben blij met hoe zij het hebben gedaan.

De stukgedanste schoentjes : Vind jij het leuk om naar feestjes te gaan?

Soms wel. Vaak als ik met vriendinnen ben. De standaard familie verjaardagen vind ik wat saaier, omdat iedereen in gesprek is maar niet met jou. Echt uitgaan vind ik ook niet zo leuk, maar een feestje op z'n tijd is zeker wel gezellig.


De nieuwe kleding van de keizer : Vind jij kleding belangrijk?

Ik vind kleding wel belangrijk, maar het is soms wel moeilijk om te bepalen wat ik aantrek. Ik probeer verschillende combinaties en vind niet alles uit mijn kast mooi. Mijn ouders betalen mijn kleding nog waardoor ik niet altijd kan kiezen wat ik wil. Ik merk dat mijn kledingsmaak de laatste tijd is veranderd. Ik denk echt na over wat ik koop en mooi vind, terwijl ik daar vroeger een stuk minder om gaf.

Het knappe snijdertje : Vind jij jezelf dapper of moedig?

Soms wel, ik ga wel nieuwe dingen aan die ik eigenlijk die altijd durf. Soms ga ik ze echter ook wel uit de weg als ik het echt niet zie zitten. Ik denk dat je van nieuwe dingen veel kan leren.

De prinses op de erwt : Ben jij gevoelig?

Ik ben soms wel heel gevoelig. Vooral bij zielige films, moeilijke situatie's, veel stress of ruzie kan ik mijn tranen laten lopen. Toch ben ik niet meer zo'n jankerd als vroeger en wel wat harder geworden. Ik denk dat we allemaal wel een beetje gevoelig zijn.


Iets later, maar hij is toch online gekomen. Een lange TAG om over te nemen, maar jullie weten wel weer iets meer over mij. Neem hem zeker even over, en laat het mij dan ook even weten!


1 opmerking: