maandag 19 augustus 2013

Dieren fotograferen

' Dieren fotograferen is een vak apart'.

Dieren fotograferen. Het lijkt makkelijk, Maar niets is minder waar. Dieren doen tenslotte niet wat jij wilt. Je kunt niet aan een hond of cavia vragen of die eens lief in de camera wil lachen, of nee toch iets de andere kant op wil kijken.

Dat maakt het overigens niet minder interessant of leuk. Als het goed lukt kijken ze in de camera. Je moet alleen soms net iets meer moeite of tijd nemen. Net iets harder je best doen om te zorgen dat het lukt. Maar dan voel je je ook wel trots, Als er een prachtige foto is ontstaan.

Zo nam ik ook de bovenstaande foto van deze twee schatjes. Ik zal ze even aan jullie voorstellen. Dit zijn twee zusjes. Ik heb ze samen met mijn zus uitgezocht. Ze zijn dus van mijn zus, Maar stiekem ook een beetje van mij. De linker met het bruine snoetje heet Twentie. Deze naam is uitgezocht door de vriend van mijn zus, Die hoe kan het ook anders. Gek is van Fc Twente.

De rechter cavia, ofwel de zwart witte heet Liz. Deze naam hebben mijn zus en ik samen bedacht. Toen we opzoek gingen naar geschikte cavia's hebben we namelijk best lang moeten zoeken. We zijn zelfs op kinderboerderijen wezen kijken, Maar het mocht niet baten. Toen zagen we op de kinderboerderij een konijn met de naam Liz. Mijn zus en ik hebben toen afgesproken dat een cavia zowiezo Liz zou gaan heten.

Het zijn zusjes, Maar ze verschillen als dag en nacht. Eigenlijk net als mijn zus en ik. De linker is een echte bandiet. Ze plast veel, Waardoor ik haar niet meer op schoot durf te nemen aangezien ik al 6 keer onder geplast ben door haar. Het is wel echt een lieverd, ze blijft rustig zitten en vind het heerlijk om geaait te worden.

Liz daarentegen, Heeft wat minder rust in het gat. Ze houd niet van stilzitten. Als ze een goede dag heeft mag je haar een lange tijd aaien en blijft ze stilzitten. Maar als ze er klaar mee is, Loopt ze ook gewoon weer weg als ze de kans krijgt.

Deze bovenstaande foto is gemaakt op vakantie. Mijn zus heeft toen de caafs meegenomen. Dat was erg leuk, ook voor mij. Ik heb de foto met mijn camera genomen. De eerste 4 foto's keken de zusjes allemaal de andere kant op. Maar bij de vijfde, Keken ze allebei keurig in de camera.

Ik ben erg trots op deze foto. Ik heb hem superlief, en vind het echt mooi dat ze er allebei zo leuk opstaan. Probeer ook eens een dier te fotograferen! Geen huisdier? Ga eens de natuur in en probeer het daar!

Dieren fotograferen kan echt iets toevoegen aan je hobby of kan erg leuk zijn om te delen met anderen.

Dear Greatings. Rosanne Judith.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten