donderdag 15 augustus 2013

Gewoontes

' Zo ligt dat nou altijd' 

Well Hallo. Vandaag wil ik het over gewoontes hebben. We laten daarbij in het midden of het goede of slechte gewoontes zijn. Maar tijd om er mee naar buiten te komen, want iedereen heeft ze!

De definitie van gewoonte ( Opgezocht via Google ) is dat wat je meestal doet. Tanden poetsen, eten en drinken, naar school gaan en slapen horen daar dus ook bij. Maar ik doel bij deze op de extra gewoontes.

Ik heb soms best bijzondere gewoontes. Voordat ik wegga, controleer ik altijd of ik mijn kamer netjes genoeg vind, Alsof een inbreker eerst zou kijken of ik wel rommel heb op mijn slaapkamer en dan toch zou besluiten om bij een ander in te breken. 

Als ik ga logeren of op vakantie ga check ik altijd 10.0000 x of ik alles heb, Waarna ik vervolgens (vooral tijdens de vakantie's ) vaak toch nog dingen blijk te zijn vergeten.

Oke, ik ben perfectionistisch. En er zijn dingen die erger zijn. Maar het kan soms best wel vervelend zijn. Vooral als ik een dagje uit ga met een vriendin, en ik alles tot in de puntjes in een schema uitgewerkt heb, We de trein missen en het ook prima zonder mijn schema blijken te kunnen.

Ik denk soms te veel na, pieker te veel of lig een hele nacht wakker van dingen die er eigenlijk niet toe doen of achteraf reuze meevallen. Ik weet nog goed dat ik 2 jaar geleden een telefoon kocht voor mijn verjaardag, Mijn eerste en nog steeds mijn liefste vriendje Smartphone. Ik heb er de hele nacht van wakker gelegen omdat ik het zo spannend vond.

Ik kan me voorstellen dat andere mensen wel eens zenuwachtig worden van mijn gedrag. En dan is dit nog maar het begin van allerlei gewoontes die er inzitten bij mij. Zo heb ik ook de gewoonte om alles wat ik mooi vind op de foto te moeten zetten, ook als dat soms eigenlijk niet uitkomt.

Maar goed. Zonder vooroordelen. Moet ik eerlijk zijn. Er zijn zat mensen die hierdoor nog steeds heel veel van mij houden. Met mijn stressige gedoe en mijn perfectionistische gedrag ( Elk boek moet recht staan in de boekenkast). En daar ben ik ze heeeeel dankbaar voor.

Ik ben vanaf vandaag een weekend bij mijn beste vriendin. Dus morgen komt er dan geen post online, Maar zaterdag wel weer.

Dear Greatings, Rosanne.

1 opmerking: