zaterdag 17 augustus 2013

Mensen Fotograferen

'Meestal heb je professionele hulp nodig' . 

Oke. Slechte Slogan, Dat klinkt heel ernstig. Maar vandaag wou ik het hebben met jullie over Portretfoto's. Door de drukte kon ik niet eerder iets plaatsen, en ik vond gister overslaan al erg genoeg, Dus laten we extra lang babbelen over dat wat eigenlijk het leukste is om op de foto te zetten, De mens.

Foto's zoals de bovenstaande zijn lastig zelf te maken, Mits je een goed fototoestel hebt en een statief. Vaak worden de mooiste portretfoto's wel degelijk gemaakt door anderen. Het mooist zijn de foto's als ze spontaan zijn gemaakt of op een onverwachts moment.

Sommige mensen beweren bij hoog en laag niet fotogeniek te zijn. Oke dat kan zo zijn, Ik zeg het ook wel eens. Maar ik ben er heilig van overtuigd, Dat er van ieder mens wel een mooie foto kan worden gemaakt, Op welke manier dan ook.

Ik heb ook vaak meegemaakt dat een foto opzich wel mooi was, Maar door een slechte dag bijvoorbeeld de foto te donker was, Of ik erg veel last had van onzuiverheden op mijn gezicht. Vaak kun je dan nog valspelen door simpelweg met een programma een extra effect toe te voegen, waardoor dit soort foutjes direct vergeten kunnen worden.

Dus trommel je beste vriend/vriendin op, broer of zus nicht of neef en ga aan de slag met die camera! 

Vaak vind ik het persoonlijk het mooist als mensen spontaan lachen op foto's, Het moet er niet te geforceerd uitzien. Het moet een echt beeld zijn, Mooi & Realistisch. Eigenlijk zie ik een foto als een goed boek. Je moet geloven wat je leest, En bij een goede foto geloof je wat je ziet. Bij een echte mooie foto heb je dus geen vraagtekens of twijfels.

Iedere foto is uniek. Ik vind het prachtig om foto's van vroeger naast die van nu te houden. Ik kan uren zoek de verschillen spelen en vind het super om te kijken hoe ik veranderd ben in de loop der jaren, Maar ook nog steeds kan zien dat ik het ben.

En zo denk ik altijd bij het maken van foto's. Het liefst een archief vol met zelfgemaakte foto's, Of foto's gemaakt door anderen het maakt eigenlijk niet uit. Want morgen kun je niet meer vastleggen wat je gister deed, of hoe je er gister uitzag. 

Dear Greatings. Rosanne Judith.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten