dinsdag 13 augustus 2013

Simpele onderwerpen

Fotograferen is voor leaks ' . 

Fotograferen. Ik zeg het niet graag, Maar iedereen kan het. En iedereen doet het. Het lijkt ons in de natuur te zitten. We zien iets moois, En als vanzelfsprekend leggen we het vast. Om het later met iedereen te kunnen delen. Om te kunnen laten zien wat jij hebt gezien, en zij hebben gemist.

Vroeg of laat kom je er niet onderuit. Want iedereen maakt foto's. Bijvoorbeeld als je iets op marktplaats wilt zetten. Je wilt iets aanbieden via een weggeefhoek e.d. 

Zelf vind ik het ook nog wel eens leuk om dingen gewoon in de picture te zetten omdat het kan. Een paar schoenen aan een lantaarnpaal binden en er een foto van maken omdat het mooi is. Ik bedoel, Als je mijn mening wilt horen. Waarom zouden foto's altijd met een reden moeten zijn gemaakt?

Oke. Die foto hierboven, was dus wel voor de verkoop. En die foto met die schoenen moet nog worden gemaakt. Maar inspiratie komt uit zoveel goede dingen. Grote en kleine. Bewerkte en on onbewerkte foto's. Toch maak ik de foto's het liefst onbewerkt. Soms zijn ze bewerkt mooier, Maar soms moet je iets bij zijn schoonheid laten. Simpelweg omdat het zo hoort.

Dus, conclusie. Iedereen kan fotograferen. De een iets beter dan de ander. En ik heb deze blog gemaakt omdat ik fotograferen echt super leuk vind. Ik praat hier als iemand met super veel ervaring, maar dat is natuurlijk totaal niet waar. Toch vind ik het leuk. Al dat geklets over wat mij blij maakt.

Er bestaat immers niet voor niets de mooie zin : Foto's veranderen niet, Maar mensen of dingen erin wel.

En dat is natuurlijk, hartstikke waar.

Dear Greatings. Rosanne Judith.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten