maandag 21 oktober 2013

Spreuk van de week

' Iets van momenteel speelt.

Hoi allemaal. Vandaag weer een spreuk van de week. Deze trof me gelijk. Ik zal jullie uitleggen waarom.

Toen ik jonger was zag ik het nog niet. De wereld was volmaakt en iedereen was je vriend. Mensen van wie je houd laten je niet vallen dat bestaat gewoon niet.

Als je ouder wordt besef je pas dat dat niet klopt. Mensen om wie je echt geeft geven niet altijd op die zelfde manier om jou. Vrienden krijgen andere vrienden die jou vervangen. Mensen gaan uit je leven gewoon omdat het leven zo in elkaar steekt.

Het leven gaat door. Ik heb veel vrienden gehad in mijn leven. Goede en minder goede. Vrienden waarvan ik dacht dat ze het waard waren om voor te knokken maar mij tegelijk lieten vallen als een baksteen.

Van al die vrienden heb ik uiteindelijk maar een vriendin over gehouden. Daar heb ik nog steeds wel een goede band mee. Oke zij heeft nu ook andere vrienden en ik zie haar een stuk minder vaak. Maar het contact is er nog.

Hetzelfde geld voor een vriendin die niet bij mij in de buurt woont. Alleen sinds ze een vriendje heeft heb ik haar niet meer gesproken.

Familie gaat eigenlijk idem dito. Geen contact met ze en ze zullen ook niet gauw bellen en even vragen hoe het gaat. Soms voel ik me daardoor verdrietig en eenzaam omdat familie en vrienden het vaak laten afweten.

Gelukkig is er ook een andere kant. Je hebt jezelf. Jezelf zou jezelf niet vlug laten vallen. Gelukkig zijn er mijn ouders, en mijn zus die veel van mij houden.

Ik heb altijd van mening geweest dat woorden mooi zijn. Maar daden komen vanuit het hart. Hoe druk je leven ook is, en ik kan gerust zeggen dat ik druk ben met school en andere dingen. Als je echt om iemand geeft kun je tijd maken voor iemand. Gewoon een keer in de zoveel tijd. Gewoon een middagje of avondje, een weekendje of uurtje. 

Soms stoort me dat. Whatsappen is gratis. Whatsapp me eens denk ik dan, sms me of bel me. Laat even iets horen. Ik kan daar best verdrietig van worden. Of ben ik nou zo ouderwets?

Dit is geen klaagbrief. Maar dit is wat mijn gevoelens mij zeggen als ik deze spreuk lees. Laat vandaag eens aan iemand weten dat je om iemand geeft. Laat eens weten dat je van iemand houd. Misschien is morgen wel te laat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten