maandag 2 december 2013

Spreuk van de week

'We zijn soms te hebberig.

Hoi allemaal. Weer een spreuk van de week.

Deze spreuk doet me denken aan mensen. Wat zijn wij eigenlijk hebberig met z'n allen. We hebben zoveel, waarom zien we dan altijd de dingen die we niet hebben en willen we meer?

Tuurlijk, ik ben ook hebberig. Maar eigenlijk is dat zo verkeerd!

Er zijn zoveel mensen die niks hebben, die in armoede leven. Die mensen zijn niet hebberig, die mensen willen alleen gezond zijn en blijven leven. Misschien een huis om in te wonen.

En wij hebben hier grote televisies, dure auto's en computers. Wij klagen maar en klagen maar, over hoe slecht we het hebben. We klagen over wat we missen.

Ik zeg niet dat we geld moeten geven aan al die mensen. Ik ben van mening dat het meeste geld toch niet goed aankomt en persoonlijk moet worden bezorgd. Ik zeg alleen dat we eens moeten ophouden met klagen, en eens moeten nadenken bij wat we allemaal wel niet hebben.

Er zijn zoveel dingen om te wensen, ik wens ook dagelijks nieuwe dingen. Ik klaag ook over mijn telefoon die slecht werkt, klagen is menselijk denk ik. Toch is het goed om soms eens stil te staan bij onze rijkdom. 

Deze spreuk zegt het al. Zo snel als je stopt met wensen van dingen, krijg je het vaak sneller dan als je continu blijft wensen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten