zondag 29 december 2013

TAG : Goede voornemens


Goede voornemens doen mij nooit zoveel. Toch wordt ik altijd wel blij van het lezen van voornemens van een ander. Het straalt iets uit van enthousiasme, en tja waarom zou een mens geen dromen en wensen mogen hebben voor in het nieuwe jaar?
Begrijp me niet verkeerd. 2013 heeft mij super veel gebracht. Ik ben zekerder van mezelf geworden, veranderde van opleiding en ging dingen weer positief zien. Toch kan een jaar altijd beter.


# Een bijbaantje vinden


Ik ben al heel erg lang op zoek naar een baantje. Nou goed, ik heb de laatste tijd de moed ook wel een beetje opgegeven. Maar als je telkens hoort dat 18 te oud is, zakt je de moed wel een keer in de schoenen. Als ik een baantje vind voor de zomer of in de zomer, mag ik alleen thuis blijven. In 2014 dus weer flink solliciteren en duimen voor die baan.


# Mijn blog groter maken.


Ik ben erg tevreden met de tientallen bezoekers die ik soms op een dag krijg. Toch lijkt het me ook erg leuk om nog meer bezoekers te krijgen op deze blog. Misschien gaat dat in 2014 wel gebeuren, en wordt ik misschien wel een .nl blog. Tot die tijd blijf ik doen wat ik leuk vind, ook in het nieuwe jaar.



# Minder eisen van mezelf.


Ik ben erg perfectionistisch. Soms gaat dit best wel ver. Nou is het niet zo erg dat ik mezelf soms stoor aan een scheef boek in de kast, maar dit jaar wilde ik met mijn studie nog wel eens te hoge verwachtingen van mezelf hebben. Ik merkte vooral in mijn vorige opleiding dat ik hier volledig aan onderdoor ging. Ik werd als het ware geleefd. Ik moet ook leren dat ik veel kan, maar ook veel niet kan. Uiteindelijk moet ik voor mezelf betere grenzen leggen. Om mijzelf, en anderen niet compleet gek te maken.


# Over mijn gevoelens praten


Ze zeggen dat mannen moeilijk over emotie's praten, maar sommige vrouwen kunnen er ook wat van hoor! Bij deze wil ik even mijn excuus aanbieden aan mijn ouders. Ik ben dit jaar al veel meer gaan praten over dingen die mij dwars zitten, en hopelijk gaat dat in 2014 nog veel beter! Ik ben niet zo'n gevoelens prater, en lach rot gevoelens meestal weg. Toch is het ook goed om te weten dat ik me soms ook niet goed mag voelen, en hier over mag praten.

# Afvallen.


Owja, ik weet het. Dit is een voornemen van zoveel mensen. En ik neem het mij elk jaar voor. Dit jaar ben ik ook weer wat kilo's aangekomen en ik ben een lekkere eter. Ik eet nooit zo bewust en als ik ergens zin in heb, eet ik het gewoon. Toch ben ik niet zo blij met mijn volslanke figuur, Tuurlijk, broodmager hoef ik ook niet te worden. Maar ik ben wel te zwaar voor mijn lengte.


# Die vreemde taal leren.


Ik wil mijn talenkennis graag uitbreiden. Ik spreek veel talen maar een klein beetje. Talen interesseren mij wel heel erg. Daarom hoop ik in 2014, als allereerst beter Duits te leren. Daarna lijken talen als Italiaans, Frans en Spaans mij ook erg leuk.


# Het papiertje bemachtigen.


Het is al bijna zeker dat ik in 2014 mag beginnen met rijlessen. Ik hoop mijn rijbewijs ook binnen een jaar te behalen. Ik heb er erg veel zin in! Ik zie mezelf nog niet helemaal achter het stuur, maar het begint wel te kriebelen.

# Veel leuke dingen doen met vrienden.


Dit jaar deed ik veel leuke dingen. Ik merk dat als ik lang naar school ga, ik daar soms best wel veel behoefte aan heb. Het is gezellig en versterkt de band. Hopelijk doe ik in 2014 net zo veel leuke dingen!

# Die leuke jongen leren kennen.


Deze wilde ik eigenlijk weg laten. Ik ga er dan ook niet te diep op in. Het is voor mij niet het allerbelangrijkste, maar als 2014 mij een lief vriendje zou brengen na al die jaren wachten. Zou ik dat zeker geen ramp vinden!

# Blijven doen wat ik leuk vind.


Ik heb interesse op veel gebieden. Fotografie, Bloggen, muziek, theater, Lifestyle, Beauty, Lezen, politiek, dichten. Ik vind veel dingen leuk om te doen. Ik hoop dat ik in 2014 al die dingen kan blijven doen die ik leuk vind. Soms maakt het mijn leven druk. Naast dat ik veel chat met verschillende mensen, probeer ik alles te doen. Soms schiet er wel eens wat bij in, maar dat is logisch.

# Dromen werkelijkheid maken.


Ik weet het. Deze laatste ik zo mooi gezegd, maar moeilijk te realiseren. Ik wil nog zoveel doen, en het leven is zo voorbij. Het afgelopen jaar heb ik me toch wel meer dan anders gerealiseerd dat ik te weinig kansen neem. Eens meedoen met een karaoke wedstrijd bijvoorbeeld. Ik heb niet zo superveel dromen, maar hoe mooi zou het zijn om echt eens dingen te doen die ik nooit zou durven of doen? Hopelijk komen een aantal dromen in 2014 uit.


Zo. Dit was best wel een waslijst. Ik kan natuurlijk niet alles laten uitkomen, maar daar zijn het tenslotte voornemens voor. Ik heb dit een TAG genoemd omdat ik het leuk zou vinden om van jullie eens te horen wat jullie goede voornemens zijn. Zelfs als je nuchter bent en er niet aan doet, net zoals ik normaal gesproken. Denk er eens over na, en laat het me weten!

2 opmerkingen: