maandag 6 januari 2014

TAG : Confessions of a Computer Geek


Oke slik. Toegeven. Misschien ben ik best wel computer verslaafd. Toch durf ik te zeggen dat het wel minder erg is dan vroeger. Ik heb namelijk veel gegamed en was toen echt een zombie. Ik dacht niet eens meer aan het avond eten en had bijna geen sociaal leven meer.

Tegenwoordig studeer ik veel waardoor er niet super veel tijd voor de computer is. In vakantie's maak ik veel gebruik van mijn vrije tijd om de computer te gebruiken.

Ik heb vandaag een TAG  voor jullie bedacht waarin ik mijzelf over dit pijnlijke onderwerp aan de tand ga voelen (ai) ben ik verslaafd of valt het wel mee?



1. Hoe vaak zit jij per dag achter de computer?

Deze vraag is lastig. Ik ga nu even uit van een normale school week die ik momenteel met dit rooster heb. Ik denk dat ik gemiddeld zo'n 3 uur per dag besteed aan de computer. In het weekend is dit iets meer, net als op de korte schooldagen.


2. Vergeet jij de tijd als je aan het computeren bent?

Ja, vaak wel. Toch komt dit niet standaard voor ofzo. Het hangt er ook maar net van al waarmee ik bezig ben. Met een artikel kan ik soms niet zomaar stoppen, net als met het maken van schoolwerk. Dat laatste telt eigenlijk officieel niet mee als computertijd vind ik.

3.Waarvoor gebruik jij de computer?

Voor heel veel verschillende dingen. Hoofdzakelijk issie gekocht voor mijn studie. Daarnaast gebruik ik hem ook voor mijn blog, website's en voor social media en spelletjes. Eigenlijk dus voor alles.

4. Kies jij computeren boven huiswerk?

Nee absoluut niet. Huiswerk en studie staan voor mij op nummer een. Ik moet wel zeggen dat als ik echt veel huiswerk heb, ik mezelf tussendoor ook even een pauze gun door even een spelletje ofzo te doen. Dit is echter nog nooit uit de klauwen gelopen en ik heb altijd alles netjes af. Dat systeem werkt denk ik toch wel het beste. Gewoon je tijd nemen voor je huiswerk.

5. Als je ouders zeggen dat je moet stoppen met computeren, doe je dat dan?

Meestal wel direct. Soms kan ik echter niet meteen stoppen. Dan ga ik nog wel eventjes verder. 

6. Je ouders hebben je straf gegeven, je mag een week niet computeren. Wat doe je dan?

Nou ben ik gewoon heel eerlijk en oprecht. Ik doe het toch. Ik heb vroeger wel eens zo'n straf gehad. Mijn ouders wisten ook heel goed dat ik het toch deed. Ze sloten me dan gewoon af van het web of namen mijn computer in beslag.

7. Je hebt een middag vrij gekregen van school. Je kunt kiezen tussen wat met een vriendin doen, of computeren. Wat doe je dan?

Ik zou wat met die vriendin gaan doen, Computeren kan altijd nog.


8. Stel je computer gaat stuk, maar je hebt geen geld voor een nieuwe. Wat doe je dan?

Dat is een moeilijke keuze. Dat lijkt me heel erg, want al mijn bestanden voor school staan er op. Nou heb ik nog een ander laptopje maar dit werkt niet voor school. Ik zal hem dan moeten laten maken of een nieuwe moeten kopen. Een computer is ondenkbaar om niet te hebben voor mijn studie. Het is dus noodzaak.



conclusie : Volgens de test ben ik nog niet zo erg. Ik ben geen computer verslaafde en kan ook prima zonder computer leven. Opzich is dat niet helemaal waar, maar ik vind mijn sociale leven en studie minstens zo belangrijk en als ik dan moet kiezen verkies ik mijn computer zeker niet boven de rest.



Hoe computer verslaafd ben jij? Test hier via bijvoorbeeld :

Geen opmerkingen:

Een reactie posten